eTwinning

Healthy Coast, Sustainable Coast

The students will be working on: The current state of your local coastal ecosystem and Research the local coastal ecosystem, identifying key species, habitats, and environmental challenges. Explore the connection between a healthy coast and the well-being of local communities. Investigate the impact of environmental changes on public health.

Coastă sănătoasă, Coastă durabilă
Elevii vor lucra la: starea actuală a ecosistemului local de coastă și cercetează ecosistemul local de coastă, identificând speciile cheie, habitatele și provocările de mediu. Explorați legătura dintre o coastă sănătoasă și bunăstarea comunităților locale. Investigați impactul schimbărilor de mediu asupra sănătății publice.

Link.

#eTwinningHealthyCoastSustainableCoast


Let’s Code for ErasmusDays!

We will celebrate ErasmusDays by organizing coding / robotics events, art and language activities. We will share the activities online with other teachers and pupils.

Să codificăm pentru Erasmus Days!
Vom sărbători Zilele Erasmus prin organizarea de evenimente de codificare/robotică, activități de artă și limbaj. Vom împărtăși activitățile online cu alți profesori și elevi.

La proiect au participat elevi din clasele a III-a C, a VI-a A, a V-a A și B, sub îndrumarea prof. înv. primar Negrilă Mariana, prof. înv. primar Rădulescu Renata, prof. înv. primar Ghiban Ioana și prof. Popa Ionela.

Facebook link.


LOOK-FEEL-LEARN

The most important element in our life is “moment”, that is time. Awareness is simply to be aware and conscious of the present moment. Continuing to pay attention to those perceived with five senses, thoughts and feelings means recognizing what is happening in the moment without judgment. A mind training that develops awareness, social and emotional skill is a particular way of directing attention. Based on this point of view, our project will increase the awareness of students in social life, focus on their work and stay in the moment, and they will be more affected by their work. It is planned and thought that they will get more efficiency during the time they do that job. This situation is designed considering that it will also affect the students’ education lives, and that students will get more efficiency from their education and training environment and they will enjoy learning. All activities to be held throughout the project are student-centered and have been designed and planned to ensure the active participation of students.

Cel mai important element din viața noastră este „momentul”, adică timpul. Conștientizarea înseamnă pur și simplu să fii conștient și ancorat în momentul prezent. A continua să acordați atenție celor percepuți cu cinci simțuri, gânduri și sentimente înseamnă să recunoașteți ceea ce se întâmplă în acest moment fără a judeca. Un antrenament mental care dezvoltă conștientizarea, abilitățile sociale și emoționale este un mod special de a dirija atenția. Din acest punct de vedere, proiectul nostru va crește gradul de conștientizare a elevilor în viața socială, se va concentra pe munca lor și va rămâne în momentul de față, iar aceștia vor fi mai implicați în munca lor. Elevii vor dobândi un grad mai mare de eficiență în timpul în care se vor concentra pe ceea ce au de făcut, se vor simți apreciați și vor lega noi prietenii, având sentimentul apartenenței la un grup. Toate activitățile care se vor desfășura pe parcursul proiectului sunt centrate pe elev și au fost concepute și planificate pentru a asigura participarea activă a studenților.

Facebook: LOOK-FEEL-LEARN


Proiect eTwinning Small Steps, Big Goals 2022-2023

Școala Gimnazială nr. 29 „Mihai Viteazul“ a participat în anul școlar 2022-2023 la proiectul eTwinning „Small Steps, Big Goals“, alături de școli partenere din Turcia și Franța.

La proiect au participat elevi din clasele a IV-a C, a V-a A, a VI-a A și B, sub îndrumarea prof. înv. primar Negrilă Mariana, prof. înv. primar Rădulescu Renata, prof. înv. primar Ghiban Ioana și prof. Popa Ionela.

Proiectul și-a propus ghidarea elevilor în atingerea obiectivelor pe care și le propun prin planificarea acestora și structurarea lor în pași mici. Prin participarea la acest proiect, elevii au devenit responsabili pentru propriul traseu de învățare. Aceștia au discutat despre obiectivele lor școlare și personale, despre ceea ce îi motivează și care sunt etapele ce trebuie parcurse pentru a îndeplini aceste scopuri.

Elevii și profesorii din cele trei tări au avut posibilitatea să se întâlnească online lunar și să discute despre succesele înregistrate de ei pe plan academic și nu numai. Aceștia au lucrat atât individual, cât și în echipă pentru a realiza produsele proiectului,

Aplicațiile digitale au devenit un instrument indispensabil în desfășurarea proiectului, membrii proiectului folosing aplicații precum Voki pentru a se descrie, Canva pentru a realiza postere și logo-uri, Autorap pentru a-și exprima sentimentele, WordArt pentru identificarea sentimentelor trăite în momentul realizării scopurilor, StoryJumper pentru a creea povestea proiectului, Emaze pentru crearea de prezentări și multe altele.

Activitățile detaliate desfășurate în acest proiect pot fi consultate vizitând următoarele linkuri:

https://smallstepsbiggoals22.wordpress.com/


PROIECT eTwinning SEAFISHIENT 2021-2022

Consumul durabil de pește a fost tema aleasă pentru proiectul Seafishient, cu scopul de a contribui la schimbarea atitudinilor și comportamentelor în căutarea unor modele de consum mai solidare, mai echitabile din punct de vedere social și mai sustenabile din punct de vedere al mediului.

Ne dorim ca acest proiect să schimbe modul în care consumatorii consumă pește, adică atunci când cumpără sau consumă pește aflat in pericol de disparitie trebuie să ne gândim la sustenabilitatea oceanului nostru. Cercetătorii alertează din ce în ce mai mult asupra necesitattii de a garanta sustenabilitatea ecosistemelor marine, gestionarea stocurilor de pește și isi exprima îngrijorarea cu privire la modul în care continuăm să ne hrănim cu pește fără a ne gandi la generațiile viitoare.

Acest proiect intenționează, de asemenea, să promoveze consumul de acvacultură și conserve de pește care reprezintă alegeri sănătoase și inteligente pentru consumul de pește.

Facebook: #EMDInMyCountry #BlueSchool

Facebook: #Seafishient #ZiuaApei

Facebook: #BlueSchool pentru al doilea an consecutiv

Facebook: #eTwinningDay #Seafishient #BlueSchool

Echipa de proiect:
Coordonator: Prof. Înv. Primar Negrilă Mariana
Prof. înv. primar Rădulescu Renata
Prof. înv. primar Asmarandei Lucica
Prof. înv. primar Bobîrnac Ramona
Prof. înv. primar Selicean Gina
Prof. înv. primar Enuță Primavera
Prof. înv. primar Ghiban Ioana
Prof. înv. primar Rădulescu Ingrid
Prof. Răileanu Gabriela
Prof. Burduță Ina
Prof. Popa Ionela
Prof. Chiazim Sibel


 ZERO bullying în școală! – 2021

Prevenirea și combaterea bullying-ului în instituțiile școlare au devenit o prioritate dat fiind faptul că agresiunea are repercusiuni negative asupra securității psiho-emoționale a copiilor, cu atât mai mult cu cât are loc într-un mediu în care copilul se așteaptă să fie protejat de un adult.

Principalele nevoi emoționale ale copiilor care nu pot fi satisfăcute într-un mediu afectat de acest fenomen sunt nevoia de apartență la grup și nevoia de a fi acceptat. Aceste două nevoi umane fundamentale au un impact major asupra dezvoltării psihice armonioase.
Proiectul de față își propune să crească gradul de conștientizare cu privire la această problematică și să prevină și să combată aceste fenomene în rândul elevilor, să creeze un climat sigur și pozitiv în unitatea de învățământ, bazat pe respectarea persoanei, nediscriminare, motivarea pentru învățare și asigurarea stării de bine.

OBIECTIVE proiectului                                                        

  • să deceleze între impolitețe, răutate și bullying prin intermediul conținuturilor și activităților selectate în conformitate cu particularitățile de vârstă și specificul instituției de învățământ;
  • să utilizeze aplicații web 2.0 în exprimarea propriilor emoții, opinii și reacții față de fenomenul bullying;
  •  să interiorizeze tehnici mindfulness în vedere echilibrării stării emoționale zilnice;
  • să manifeste comportamente proactive în vederea consolidării coeziunii colectivului de elevi și a culturii organizaționale;

Proiectul Zero bullying în școală nu este vreo strategie miraculoasă care va face să dispară neînțelegerile dintre elevi. Este un prim pas în demersul nostru pentru promovarea unui comportament altruist, pentru recunoașterea și respectarea diferențelor dintre oameni, pentru disponibilitatea de a ne valorifica aptitudinile în sensul dezvoltării unei comunități școlare sănătoase care să se constituie într-un model civic!

Tocmai pentru că noi credem în puterea exemplului, vă invităm să vă alăturați campaniei noastre atât pe pagina oficială a proiectului – https://twinspace.etwinning.net/189361/home , cât și pe pagina de Facebook omonimă a proiectului https://www.facebook.com/profile.php?id=100070907473343 .

Profesor coordonator, Ghiban Ioana

 


Be Ocean Wise – European Blue School Project – 2020

Este un proiect despre influența Oceanului asupra noastră și influența noastră asupra Oceanului.

Proiectul este menit să implice elevii în acțiuni care se concentrează pe Poluarea Oceanului: Cauze și Consecințe și Soluții Posibile. Elevii își vor împărtăși rezultatele prin schimburi virtuale pe Skype sau Zoom.

Activitățile propuse în acest proiect vizează dezvoltarea conștientizării elevilor, gândirea critică; comunicare; colaborare și creativitate, încurajându-i să acționeze pentru a face lumea un loc mai ecologic și mai sănătos.

Partners

“Grigore Antipa” National Marine Research – Development Institute Constanţa, Romania

Romanian Waters- Constanța County, Romania

”Ovidius” University – Faculty of Natural Sciences, Constanta, Romania

NGO ”Mare Nostrum”, Cosntanta, Romania

Agrupamento de Escolas Dr. Alberto Iria, Olhão, Portugal

Agrupamento Escolas de Santa Maria Maior, Portugal

Osnovna škola Šimuna Kožičića – Benje u Zadru, Croatia

Secondary School Metković, Croatia


PRIVESTE-SIMTE-INVATA- 2020

Üsküdar, Turkey – Kirazlı Orhan Seyfi Orhon Ortaokulu

Üsküdar, Turkey – Selimiye Ortaokulu

REIMS, France – Collège François Legros

LANGOGNE, France – Collège Marthe Dupeyron

Cel mai important element din viața noastră este „momentul”, adică timpul. Conștientizarea este pur și simplu să fii conștient și ancorat in momentul prezent. A continua să fii atent la cei din jur utilizând cele cinci simțuri, gânduri și sentimente înseamnă să recunoști ceea ce se întâmplă în acest moment fără judecată. Un antrenament mintal care dezvoltă conștientizarea, abilitățile sociale și emoționale este un mod special de a direcționa atenția. Pe baza acestui punct de vedere, proiectul nostru va crește gradul de conștientizare a elevilor în viața socială, se vor concentra asupra muncii lor și vor fi conectați in mod real la evenimentele vieții. Toate activitățile care vor avea loc pe tot parcursul proiectului sunt centrate pe studenți și au fost concepute și planificate pentru a asigura participarea activă a studenților.